augusti 10, 2007

Uppdaterad hemsida och webbutik

En uppdaterad hemsida och webbutik är ett företags mest uppdaterade produktkatalog. Hela produktsortimentet kan uppdateras på ett par timmar och kan därmed alltid hållas aktuell. Till skillnad från papperskatalogen som alltid riskerar att bli ogiltig som källa till både ordinarie priser och produktbeskrivningar, extrapriser och olika erbjudanden. En webbutik med ett lättillgängligt produktsortiment kan därför betraktas som överlägsen papperskatalogen, både prismässigt och hanteringsmässigt.

http://www.e-handelsskolan.se/ehandlare_inom_vvs.asp har vi har precis lagt ut en intervjuartikel med Anna Stensson, ekonomi- och webansvarig på Mani Armatur, ett vvs-företag som presenterar och säljer sina produkter både via sin webbutik och sin papperskatalog. Anna Stensson berättar att dessa två media är båda bra för att nå ut till sin målgrupp. Men fördelen med hemsidan är att man kan hela tiden förnya den och lägga in nya produkter vilket gör den överlägsen en papperskatalog.
Det finns många olika möjligheter och varianter för en webbutik att välja teknik. E-butik.se har en både prisvärd och billig variant, perfekt för det lilla till halvstora företaget som kanske inte haft webbutik innan men vill testa på det nu.

Inga kommentarer: